Niedziela, 2025-06-15, 21.13
Zalogowany jako Gość | Grupa "Goście"Witaj Gość

INFORMATYKA- LUBIĘ TO!

Menu witryny
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0

GRAFIKA KOMPUTEROWA

 

CZĘŚĆ PIERWSZA- ZADANIA PRAKTYCZNE (przykładowe zadania)

 

Zadanie 1. Skalowanie rysunków. PROGRAM GIMP                    2pkt

 

Polecenie: Dysponujesz plikiem xxx.jpg o wymiarach: szerokość- 600 pikseli

 i wysokość- 400 pikseli (w skrócie 600x400). Przygotuj miniatury tego obrazu o podanych rozmiarach:

a) 300x200

b) 150x100

Zapisz pliki xxx300.jpg oraz xxx150.jpg na pulpicie w katalogu o nazwie Zadanie1.

 

Zadanie 2. Kadrowanie obrazów. PROGRAM GIMP                     3pkt

 

Polecenie: Dysponujesz plikiem o naziwe xxx.jpg.

Utwórz pliki, z których każdy będzie przedstawiał inny fragment oryginalnej fotografii z pliku xxx.jpg:

a) xxx1.jpg (pierwszy fragment fotografii z pliku xxx.jpg)

b) xxx 2.jpg (drugi fragment fotografii z pliku xxx.jpg)

c) xxx3.jpg (trzeci fragment fotografii z pliku xxx.jpg)

Zapisz utworzone pliki na pulpicie w katalogu o nazwie Zadanie2.

Ważne: Umieść wszystkie utworzone katalogi Zadanie1-x w katalogu o nazwie Imię i Nazwisko oraz klasa.

Przykład: Jan Kowalski klasa 2d

CZĘŚĆ DRUGA - ZADANIA TEORETYCZNE

Wyjaśnij pojęcia:(przykłady)

a) grafika wektorowa i rastrowa; wady i zalety          3pkt

b) RGB                                                               3pkt

c) gradient                                                         3pkt

Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Czerwiec 2025  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
WAŻNE LINKI
Dni

Święta 2020

Święta 2019

Święta 2018

Święta 2017