GRAFIKA KOMPUTEROWA
CZĘŚĆ PIERWSZA- ZADANIA PRAKTYCZNE (przykładowe zadania)
Zadanie 1. Skalowanie rysunków. PROGRAM GIMP 2pkt
Polecenie: Dysponujesz plikiem xxx.jpg o wymiarach: szerokość- 600 pikseli
i wysokość- 400 pikseli (w skrócie 600x400). Przygotuj miniatury tego obrazu o podanych rozmiarach:
a) 300x200
b) 150x100
Zapisz pliki xxx300.jpg oraz xxx150.jpg na pulpicie w katalogu o nazwie Zadanie1.
Zadanie 2. Kadrowanie obrazów. PROGRAM GIMP 3pkt
Polecenie: Dysponujesz plikiem o naziwe xxx.jpg.
Utwórz pliki, z których każdy będzie przedstawiał inny fragment oryginalnej fotografii z pliku xxx.jpg:
a) xxx1.jpg (pierwszy fragment fotografii z pliku xxx.jpg)
b) xxx 2.jpg (drugi fragment fotografii z pliku xxx.jpg)
c) xxx3.jpg (trzeci fragment fotografii z pliku xxx.jpg)
Zapisz utworzone pliki na pulpicie w katalogu o nazwie Zadanie2.
Ważne: Umieść wszystkie utworzone katalogi Zadanie1-x w katalogu o nazwie Imię i Nazwisko oraz klasa.
Przykład: Jan Kowalski klasa 2d
CZĘŚĆ DRUGA - ZADANIA TEORETYCZNE
Wyjaśnij pojęcia:(przykłady)
a) grafika wektorowa i rastrowa; wady i zalety 3pkt
b) RGB 3pkt
c) gradient 3pkt