A. REARRANGEMENT EXERCISES/PORZĄDKOWANIE WYRAZÓW/ROZSYPANKA WYRAZOWA
Example:
Forbidden fruit is sweetest.
B. RECONSTRUCTION EXERCISES/ĆWICZENIA REKONSTRUKCYJNE
Example:
A. hatch
B. count
C. chickens
Don't count your chickens before they hatch.
C. SENTENCES AND THEIR MEANINGS/ZDANIA I ICH ZNACZENIA
Example:
Przed każdym zdaniem na liście A proszę postawić literę odpowiadającą jego znaczeniu na liście B.
List A List B
1.You roll my log and I'll roll yours. a. Co się stało, to się nie odstanie.
2.You can't teach old dog new tricks. b. Ręka rękę myje.
3. A word spoken is past recalling. c. Czego się Jaś nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał.
4.You can't make an omlette without breaking eggs. d. Bez pracy nie ma kołaczy.
1b,2c,3a,4d
D. TRANSLATION/TŁUMACZENIE
Express it in Polish/Proszę to wyrazić po polsku.
A bird in the hand is worth two in the bush.
Podpowiedź: (wróbel-dach)
Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
Express it in English/Proszę to wyrazić po angielsku.
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.
Podpowiedź: (friend-in need-indeed)
A friend in need is a friend indeed.
E. LIST YOUR FAVOURITE PROVERBS (20 and more)/WYMIEŃ SWOJE ULUBIONE PRZYSŁOWIA(min 20)
1. ...................................................................................................................
2. ...................................................................................................................
3. ...................................................................................................................
4. ...................................................................................................................
5. ...................................................................................................................